Migraine

Ben jij diegene die elke maand een migraine aanval heeft. Slik je hiervoor zware pijnstillers van je huisarts, maar komen de migraine aanvallen toch steeds weer terug. Lees dan nu verder want ik heb een paar goede tips voor je.

Vermijd de volgende voedingsmiddelen want ze kunnen migraine opwekken: alcohol, cafeïne, kaas, chocolade, citrusvruchten en vet eten. Vermijd veel fel zonlicht.

Wel doen: veel bewegen, zorg voor voldoende zuurstof, regelmatig en voldoende slapen en veel water drinken.

Hormonen en stress zijn de grootste veroorzakers van migraine aanvallen. Dus stress niet doen! Haha maar hoe dan. Met voeding kun je dit wel beïnvloeden.
Zorg voor voldoende magnesium want 50 % van de migraine patiënten heeft een tekort aan magnesium. Magnesium verbetert de stressbestendigheid, gaat bloedvatkrampen tegen en stabiliseert de hormoonhuishouding. Magnesium zit in groene bladgroenten, volkoren producten, zeewier, bananen, citroen, frambozen. Voldoende vit B en goede vetzuren zijn ook belangrijk. Een goede Multi vitamine op een biologische basis helpt je zeker ook. Synthetische vitaminen worden nauwelijks opgenomen door je lichaam. Voor je hele gezondheid is het natuurlijk goed om gezond te eten en vooral suikers en verkeerde vetten te vermijden.

Maar het is niet altijd makkelijk en hoe zet je nu stress buiten de deur. Ik heb een paar tips uit het Japanse boek Ikigai:
1. Houdt je bureau, kamer en huis netjes en schoon. Dus als je je gestrest voelt, ga eerst je omgeving op orde brengen.
2. Neem een lang bad met ontspannende badolie.
3. Doe rek en strek oefeningen en haal diep adem.
4. Zorg voor hele gezonde voeding.
5. Mediteer dagelijks.

Heb je een behandeling met homeopathie nog niet gedaan dan is dat een echte aanrader. Homeopathie gaat je echt van je migraine aanvallen af helpen. Je gaat je beter voelen en alles in je lijf komt in balans waardoor stress en ook je migraine geen kans meer krijgt.